niedziela, 8 lipca 2012

Pierścionki

Moje ukochane różyczki będą teraz częstym gościem na blogu, a to za sprawą tych cudnych form do tworzenia biżuterii:) Pierwszy pierścionek zrobiłam dla siebie, drugi dla koleżanki z pracy (jutro nastąpi uroczyste wręczenie). Mam zamiar stworzyć całe komplety biżuterii z tym samym motywem przewodnim, począwszy od pierścionka, broszki, zawieszki, bransoletki, kolczyków, a skończywszy na wsuwce:) Wszystkiego na raz nosić nie będę, ale w zależności od okoliczności i zapotrzebowania:) Wracając do tematu, wzory powstawały wraz z postępem w haftowaniu. Najtrudniejsze dla mnie było rozplanowanie haftów tak, aby idealnie pasowały do form, nie były ani za małe, ani za duże. Wykonałam je jedwabną muliną, co sprawia, że hafty są niesłychanie delikatne i narażone na zaciąganie włókien (szukanie kluczy w wypchanej po brzegi torebce zdecydowanie odpada!). Od dawna marzył mi się taki pierścionek i w końcu go mam:) Muszę przyznać, że oba bardzo mi się podobają:)

Len Newcastle Zweigart 40 ct kolor nr Flax
Ręcznie farbowana, jedwabna mulina Gloriana w kolorach Rosewood, Schoolhouse Red i Slate Green
Formy do pierścionków




Opracowałam sobie następującą metodykę tworzenia biżuterii tego typu, a mianowicie:
- najpierw haftuję wzór na bieżąco przykładając do formy i weryfikując czy jest odpowiedniej wielkości,
- do formy przykładam kartkę, wciskam do środka (w ten sposób uzyskuję kontur owalu), następnie wyciągam z formy i ołówkiem obrysowuję zaznaczony załamaniem papieru kontur, 
- wycinam zgodnie z biegiem linii,
- przykładam wycięty owal do tekturki (tekturowa teczka), obrysowuję i wycinam - w taki sposób powstaje tekturowa baza pod haft (często wymaga ona korekty - wymiar tekturki nie powinien być idealnie dopasowany do formy (pamiętajcie, że zaginając materiał pod tekturę zwiększy się rozmiar tkaniny z haftem do wklejenia w formę),
- na tekturkę naklejam taśmę drustronną, wycinam na kształt tekturki, przyklejam biały filc, wycinam w ten sam sposób, 
- na tak przygotowaną tekturkę kładę haft dbając o to, aby był na środku, delikatnie odwracam tekturkę z haftem na drugą stronę, nacinam promieniście do linii tekturki w odległościach około 3-4 mm, a następnie paseczek po paseczku przyklejam od spodu tekturki na bieżąco kontrolując ułożenie i naciągnięcie haftu na drugiej stronie,
- gry haft jest już przyklejony do tekturki, wklejam go do formy i gotowe:)

Takim oto sposobem powstał mini-kursik:) Może komuś się przyda. Jeżeli macie jakieś pytania - z przyjemnością służę radą!

Przypominam Marcie z bloga http://hafcikicinka26.blox.pl/html i Hanulkowi z bloga http://hanulek.blogspot.com/ o tym, że wygrały w moim tajemnym konkursie!:) Czekam na Wasze adresy na maila: cyberjulka@wp.pl. Szczegóły w poprzednim poście!

Życzę Wam tygodnia bogatego w wolne chwile na xxx!

Cyber Julka - nadal durna dyżurna;)

70 komentarzy:

  1. Łoooo matko, a to mnie zdziwko chapło!!!
    Pierścionek powalający!!!! Po prostu zapiera dech w piersiach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoje prace :) Piękne pierścionki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh jakie cudne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześlicznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne pierścionki. Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  6. Super. Aż żal nosić, żeby nie zepsuć ;p
    Pozdrowionka :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepieknie wykonalas te pierscionki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł i wykonanie ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie to piękne ! tez taki chcę !

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne, zapiera dech w piersiach!!!
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój maz powiedział , że Jestes niemozliwa ! he he , nawet on jest pod wrazeniem Twoich prac.

    OdpowiedzUsuń
  12. normalnie szok!!! mistrzostwo świata!!!! Jula jak Ty coś zrobisz to szczęka opada!!! ani chwili na nudę, ciągle nowe pomysłyt, nowe projekty! uwielbiam tą Twoja wytwórczość!!! u w i e l b i a m
    nie myśl sobie że ja zapomniałam i nie zaglądam, nic podobnego!
    sylwia vel romka

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacyjna biżuteria! myślę, że koleżanka będzie pękała z dumy mogąc taki nosić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierścionek jest cudowny !! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pięknie wyszło a kompleciki zapowiadaja się bardzo interesująco

    OdpowiedzUsuń
  16. Aż się doczekać nie mogę, kiedy wytworzysz cały taki cudny komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierścionki boskie :-) Też taki chcę :-)Czekam na cały komplet, na pewno będzie piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierścionki są cuuudooowneee.... Zazdroszczę (tak pozytywnie oczywiście)

    OdpowiedzUsuń
  19. a może tak kursik tworzenia tych cudnych różyczek?......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się w wolnej chwili takowy przygotować:)

      Usuń
  20. Śliczne te pierścionki a i kursiek się przyda :-)
    Brakuje mi tylko zdjęcia z tym cudem na Twoich palcach :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. podziwiam podziwiam i jeszcze raz podziwiam...:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. cudeńka Ci wyszły!!:) podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Twoje pierścionki są rewelacyjne. Dziewczyno jesteś WIELKA i tworzysz prawdziwe cuda :) ja już nie mam słów pochwał :( czego się dotkniesz zamieniasz w cuda - wprost proporcjonalnie do mnie czego nie dotknę, zchrzanię ... no może nie zawsze :)
    Pozdrawiam i buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  24. O raju, Cyber Juleczko nie sądziłam, że tak szybko powstaną takie cuda...prześliczne mini hafciki!!

    Tutorial świetny, tylko cierpliwości do haftu ani ani...

    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Pierścionki są cudowne !! Nie mogę się na nie napatrzeć !! =) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudne,wprost powalające !!!!!!!pozdrawiam Jadzia

    OdpowiedzUsuń
  27. piękne i stylowe,

    OdpowiedzUsuń
  28. Jesteś bardzo zdolną i twórczą osóbką:)

    OdpowiedzUsuń
  29. No i mam, czego chciałam...;) Mój mąż zawsze podziwiał moje prace, chwalił wszem i wobec... Pokazałam mu te pierścionki- powiedział: ooooo, to już jest wyższa szkoła jazdy... :)))
    Brak mi słów- pierścionki są nie-sa-mo-wi-te!

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne! Niesamowite i oryginalne jak nie wiem co :)A te różyczki to wychodzą Ci bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Twoja biżuteria jest magiczna.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zachwycające drobiazgi - przepięknie zaprojektowane i wykonane
    Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Przejrzałam całego bloga i jestem pod ogromnym wrażeniem! Coś pięknego!
    + dodaję do obserwowanych!

    OdpowiedzUsuń
  34. Przecudne pierścionki, jestem zachwycona!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jesteś niesamowita ze swoimi pomysłami!

    OdpowiedzUsuń
  36. Zmiany dotyczące candy! Proszę zajrzyj ;)
    Pozdrawiam, Iwona

    OdpowiedzUsuń
  37. o wooow! mistrzyni! :) pierścień przecudny!

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo Wam dziękuję za wszystkie komentarze o retro-pierścionkach!:)))) Rosnę, rosnę, rosnę!:)))) Jedna z Was, Drogie Komentatorki, dostanie ode mnie niespodziankę, ale o tym w kolejnym poście! Serdecznie Was pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Pierścionki cudnie romantyczny:-) Mistrzowskie wykonanie. gratuluję tak wielu pomysłow.

    OdpowiedzUsuń
  40. Piękne i romantyczne. Twoja pomysłowość jest dla mnie niedościgłym wzorem. Pozdrawiam, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  41. Zagladałam wielokrotnie i podziwiałam. Teraz mnie skusiłaś, więc się ujawnie, że tu zaglądam.

    Od tych różyczek oczu nie moge oderwać ... kiedyś muszę przysiąść i się ich nauczyć

    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  42. Pierścionki przepiękne! Trudno wybrać, który bardziej, kolory mulinki niezwykłe, nie można się napatrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja ciągle przymierzam się do haftowanej biżuterii, ale czasu brak :(
    Pozostaje mi podziwiać twoją i zazdrościć, jak piękna jest. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  44. Są wspaniałe! :) Marzenie...
    A ja nadal nie spróbowałam różyczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Pierścionki są cudne!!! Mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  46. Pierścionki są absolutnie zachwycające... (;

    OdpowiedzUsuń
  47. Takie małe formy są super, bo można je w miarę szybko zrobić i cieszą już. Haftowane obrazy wymagają czasami miesięcy, żeby był efekt.
    Lubię małe formy, a połączenie ich z rzeczami użytkowymi, tak jak Ty to robisz jest fenomenalną sprawą. Oby jak najwięcej takich pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
  48. O ja Cię przepraszam ...czegoś piękniejszego nie widziałam ....nie diament zdobi pierścionek...jak widać . Pozdrawiam BeA

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetny pomysł i cudne wykonanie. Bardzo lubię też te Twoje akcesoria: nożyczki, puzdereczka, tworzące retro klimat który uwielbiam. Te pierścionki znakomicie się wpasowały w klimat bloga.

    OdpowiedzUsuń
  50. Śliczne robisz te pierścionki są ta oryginalne. Podziwiam, żę na tak małej przestrzeni potrafisz zrobić takie cuda :) Powodzenia w dalszej twórczości :)

    OdpowiedzUsuń
  51. No juz pisałam ,że są przepiękne i ustawiam się w kolejkę po to cudo.

    OdpowiedzUsuń
  52. Śliczne! No po prostu takie Cyber-Julkowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  53. Jesteś niemożliwa!!!! Tyle pomysłów!!!

    OdpowiedzUsuń
  54. Dziękuję moje Kochane Komentatorki! Niebawem pęknę jak balon jak tak dalej będziecie mnie chwalić!;) Serdecznie Was pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  55. jestem zauroczona Twoimi pierścionkami! *.*

    OdpowiedzUsuń
  56. Silver Aguti: bardzo mi miło!:)

    OdpowiedzUsuń
  57. Julcia, i mnie skusiłaś! Najpierw po cichutku podglądałam Twoje cuda.. wzdychałam wzdychałam aż w końcu się zawzięłam i najpierw nauczyłam się różyczek a potem zamówiłam kilka foremek do biżuterii! :) Jutro zaczynam!! Dziękuję za inspirację i ten kursik bez którego pewnie ani rusz.. :) Ale przede wszystkim za inspirację!! Jesteś nieoceniona!
    PS. Przez Ciebie (w sensie pozytywnym oczywiście!) zamówiłam też farbki do tkanin.. będę farbować mulinę!! :D
    Ślę ogrom całusów i dziękuję raz jeszcze :* :)
    Ania
    www.mieekkiekaapciee.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  58. miękkie_kapcie: strasznie się cieszę, że Cię zainspirowałam!:)))) Napisz proszę jak tylko stworzysz biżuteryjne haftowane cudo! Z ogromną przyjemnością obejrzę Twoje dzieła! I polecam się na przyszłość!:) Serdecznie Cię pozdrawiam i ślę nadmorskiego buziaka!:)

    OdpowiedzUsuń
  59. Pozwoliłam sobie skorzystać z tutka (http://kasiaen.blogspot.com/2012/10/nowosci-kilka.html, bo jakoś nie przyszło mi wcześniej do głowy, że nićmi można haftować różyczki w ten sam sposób, co wstążeczkami (o hafcie wstążeczkowym mam książkę). Do pierwszych tworków dawałam gąbkę, ale jak przeczytałam u Ciebie o tekturce, zastosowałam, choć myślę, co będzie, jak się pobrudzi. Bardzo przyjemnie się ogląda wszystko, co stworzysz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  60. KasiaN: Cieszę się, że skorzystałaś z mojego kursiku! Z tekturką nie powinno być problemu. Wiadomo, że haftowanej biżuterii nie należy moczyć. Serdecznie Cię pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń
  61. Absolutnie cudne! Widuję takie haftowane ozdoby na Etsy i nieodmiennie się zachwycam. Na dodatek piękne zdjęcia robisz! Można zapytać, jakiego aparatu używasz?

    OdpowiedzUsuń
  62. LandOfLaces: Bardzo Ci dziękuję za tyle ciepłych słów!:**** Używam aparatu Nikon D 3100. Serdecznie Cię pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń