poniedziałek, 31 stycznia 2011

Wykonanie kartki walentynkowej z passe-partout

Jako, że zbliżają się Walentynki, od wczoraj zaczęłam produkcję karteczek walentynkowych i wykonałam swoją pierwszą z passe-partout. Pomyślałam, że może któraś z Was będzie zainteresowana szybkim kursem własnoręcznego stworzenia kartki z passe-partout i poniżej zamieściłam prostą instrukcję.

1). Kupujemy brystol w wybranym kolorze. Mój ma wymiar 61cm x 86 cm i kosztował 2 zł.


2). Wycinamy prostokąt o wymiarach 31,5 cm x 15 cm. Brystol dzielimy na trzy części o szerokości po 10,5 cm. Rysujemy ołówkiem pionowe linie. Na środkowej części zaznaczamy otwór o wymiarach i kształcie jaki jest nam potrzebny. Możemy odrysować okręg np. z gilzy, na którą nawinięta jest taśma klejąca dwustronna, którą będziemy używać do przyklejenia haftu i złożenia kartki. Ja wybrałam owal.


3). Narysowane linie pionowe zaznaczamy nożyczkami wzdłuż linijki, aby ułatwić złożenie kartki.


4). Wycinamy otwór.


5). Taśmę klejącą dwustronną przyklejamy wzdłuż otworu oraz po lewej stronie na jej całej powierzchni.


6), Odklejamy taśmę dwustronną wzdłuż otworu.


7). Precyzyjnie przyklejamy haft kontrolując z drugiej strony kartki jego położenie.


8). Odklejamy taśmę dwustronną znajdującą się po lewej stronie i składamy kartkę przykrywając w ten sposób lewą stronę haftu.


9). Karteczka jest gotowa, a koszt jej wykonania wyniósł 0,22 zł.


7 komentarzy:

  1. Dobry i szybki kursik, ja robię karteczki nieco inaczej.Pięknie wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny kursik na pewno się przyda

    OdpowiedzUsuń
  3. plus bezcenny haft ;) z czego odrysowujesz owal?

    OdpowiedzUsuń
  4. Kahlan84: owal odrysowuję z kupionego zestawu do wyhaftowania, który zawiera również gotową karteczkę z owalnym otworem i miejscem na haft. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. mojemu chlopakowi pewnie sie spodoba :) super pomysl :)

    OdpowiedzUsuń