sobota, 8 grudnia 2012

Ribbonwork'owa biżuteria

Takiej biżuterii jeszcze nie mam, więc postanowiłam sobie sprawić:) Przy okazji nauczyłam się robić kolejny rodzaj różyczek (vintage flat rose) oraz listków (half-boat leaf) w technice ribbonwork. Użyłam aksamitkowej taśmy oraz farbowanych przeze mnie wstążek w dwóch odcieniach koloru oliwkowego. Moja "vintage flat rose" nie jest płaska, a to za sprawą "mięsistej", welurowej wstążki. Trudno było zrobić małe różyczki odpowiedniej wielkości, aby pasowały do niewielkich form, ale udało się. Komplet tworzą: duża broszka (5cm x 4 cm - noszę ją do koszuli ze stójką), bransoletka i pierścionek. Ribbonwork'ową biżuterię zgłosiłam do konkursu organizowanego przez Kreatywny Kufer - "Wyzwanie tematyczne - Style: Rokoko". Czyżbym znowu przeniosła się w czasie...?:)

Aksamitkowa taśma, farbowane przeze mnie satynowe wstążki
Len Newcastle Zweigart 40 ct kolor Natural
Formy do tworzenia biżuterii
 


Serdecznie zapraszam do zabawy TUSAL 2013! Szczegóły w tym poście.

Gorąco Was pozdrawiam w ten mroźny wieczór!

Różana Cyber Julka pod pierzynką ze śniegu:)

21 komentarzy:

  1. Urocze są, aksamitka nadaje boskiego efektu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Juleczko ta biżuteria to MAJSTERSZTYK !!!!!!!!!!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna praca tak inna...Bardzo podoba mi się pomysł na zdjęcie świetnie wkomponowane ..

    OdpowiedzUsuń
  4. Różyczki cudnie aksamitne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne!!!A TUSAL...wreszcie się doczekałam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie to robisz i prześlicznie pokazałaś na zdjęciach, połączenie biżuterii z jarzębiną, te kolory, aż chce się mieć taki wisiorek, a może rzucić wszystko i zabrać się za wyszywanie, chyba dojrzewam do takiej myśli, aby właśnie tak ozdobić suknię mojej młodszej córki.
    Czy takie różyczki można wyszyć na karczku sukienki, czy zniszczą się np. w praniu? Wiesz, ja nie mam pojęcia o biżuterii, ale lubię szyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajeczna biżuteria i piękna sceneria dookoła. Zimowo, a jednak ciepło. Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czesc ,czolem:)
    Juleczko kazdy najmniejszy detal na wage zlota!czy to tlo z jarzebiny czy bizuteria.Zawsze u Ciebie mozna znalesc rzecz wykonana z gustem,wyczuciem smaku i zawsze z ogromna miloscia i pasja:)To sie przebija w tych wpisach jakie dajesz.Ja to w taki wlasnie sposob odbieram.Mam tez wrazenie ze sie nie myle:)Zawsze na czasie dekoracja ,zawsze najnowsze trendy no jestes glamour:)Szacun wielki:)A tak swoja droga to to przyszywanie i odpruwanie ribonworkowych cudenek musialo byc dawniej strasznie deprymujace pod tym wzgledem wole w obecnej epoce zamek blyskawiczny i napy:)Chodz wyglad zaden to jednak praktyczniejsze:)Buziole z zasypanej z lekka Czestochowy przesyla balwanek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nawet nie słyszałam takiej nazwy, a co dopiero domyślić się co ona może znaczyć ;)
    Ładnie Ci to wyszło, ale wciąż będę wierną fanką "wstążeczkowej" biżuteri! ;)
    Trzymaj tak dalej bo to co robisz jest przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne te różyczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Juleczko!!! Ribbonkowa biżuteria jest przepiękna!!! Ilekroć do Ciebie zaglądam wciąż i wciąż zaskakujesz mnie nowymi pięknościami. Pewnie powinnam się już do tego przyzwyczaić, ale jakoś nie mogę i wcale nie chcę :D I w dużej mierze dlatego zapraszam do mnie po wyróżnienie dla Ulubionego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jagoda: ribbonwork'owe ozdoby przytwierdza się, co do zasady, do krynoliny, kwiatek po kwiatku, następnie odcina nadmiar materiału i przyszywa w pożądane miejsce. Przed praniem odpruwa się kwiecistą kompozycja, a po praniu ponownie przyszywa. To ribbonworkowe założenie sprzed lat. Sama jeszcze nie ozdabiałam tą techniką ubrań i trudno mi powiedzieć jak będą wyglądać wstążeczkowe różyczki po praniu:( Bardzo bym chciała zobaczyć sukienkę, którą ozdobisz ribbonworkiem! Daj znać, proszę, jak tylko Twoje dzieło powstanie!

    ania.n: tak krótko mnie znasz, a jak dobrze:)

    Aga: obiecuję, że nadal będę kręcić wstążeczkowe różyczki:)

    kingasweet: dziękuję za wyróżnienie mojego bloga!:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam Wam jeszcze bardzo podziękować za to, że znalazłyście wolną chwilę, odwiedziłyście moją Pracownię, obejrzałyście ribbonworkowe zmagania cyberjulkowe i tak pięknie skomentowałyście!:) Serdecznie Was pozdrawiam!

      Usuń
  13. Piękna biżuteria!!! I jak cudnie skomponowała się z otoczeniem;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy pisałam już, że jesteś czarodziejką - wspaniała biżu i śliczna kolorystyka.

    OdpowiedzUsuń
  15. agniesia125, MADLINE: dziękuję za miłe słowa!:) Czarodziejka Cyber Julka:)

    OdpowiedzUsuń